Het allerlaatste verhaal

12 september 2023 - Santiago de Compostela, Spanje

Om zeven uur was ik al in de kerk en maar goed ook! Bomvol! Alles en iedereen verder moest staan of op de grond zitten. Voor Engelsen Duitsers en Fransen zijn elders ook missen. Zeker zeven priesters doen samen de mis en een kanunnik? Zingt. De mensen zijn heel stil en devoot. Bij de consecratie knielt iedereen. Een groep jonge meiden wel tien minuten op blote knieën op de grond. Ter communie gaat maar tien procent denk ik. Het klapstuk is het grote wierookvat. Aan het eind wordt dat door de kerk geslingerd tot aan het hele hoge plafond onder luid gezang! Adembenemend!
Vandaag laat ontbijt en op jacht naar souvenirs.

liefs,

liesbeth

1. Marly Caris:
    12 september 2023
    Geweldige prestatie Liesbeth en Paul Chapeau!!
    Jullie hebben samen 15 dagen mogen, kunnen wandelen in mooie, omgeving!
    Het is gelukt met speciale afsluiting in kathedraal.
    Vandaag laaste "stadswandeling". ! Met letterlijk en figuurlijk veel goede, leuke, mooie, hilarische bage voor in jullie "rugzak".
    Een goede terugreis!
  2. Harry Smeets:
    Well done. Chapeau.
  3. Mieke Meijers:
    12 september 2023
    Gewéldig Liesbeth en Paul wat een prestatie👍💪❤🌞 Nog héél véél plezier in Santiago😍🤣❤🌞 En....als jullie thuis zijn kunnen jullie met plezier terugdenken aan jullie fantastische tocht❤🌞👍💪
    Liefs Mieke
  4. Erica:
    12 september 2023
    Afsluiting met een H. Mis, beetje gelovig zijn we toch, fijne dag nog in Santiago, ik houd me aanbevolen voor een Medaille!
    Goede reis, en tot op de tennisbaan!
  5. Mirèse en Paul:
    12 september 2023
    De grande final in de kěrrek mer veural in uuchzellef gehaold en vier .m veural. Geweldig. Wat un prestatie . Veer zien allemaol gruuts op diech / uuch! Vaan ❤te perfisia en veer winse diech nog väöl gooj en fijn belefenisse in eur leve tow. Poene en knoevele. Good toes!
  6. 12 september 2023
    Geweldig gedaan bravo
  7. Maria:
    12 september 2023
    Mooi verhaal over een mooie afsluiting. Daaanke!!
  8. Gaston:
    12 september 2023
    Lieve Liesbeth en Paul zoals het bij echte Pelgrims hoort nemen jullie afscheid van Santiago de Compostella in de kerk. Nu nog even genieten van de terrasjes en dan op tijd richting vlieghaven en ik kijk ernaar uit om jullie vanavond te begroeten op Schiphol als echte pelgrims!
    Op de weg naar het zuiden Liesbeth kan ik dan al genieten van jouw verhalen. Tot straks Lieveke.
  9. Marlene Boons:
    12 september 2023
    Proficiat wat een ervaring met giga belevenissen waar jullie nog vaak zullen van genieten, nogmaals een dikke 🎩 en tot op de tennisbaan 😘