Wandeldag 13

9 september 2023 - Arzúa, Spanje

In Melide was dit weekend blijkbaar een festival, waarbij veel jongeren afspreken met elkaar. Het gaat vooral om wijn. Ook is de inktvis hier blijkbaar het lekkerst van de hele wereld en ook lekkerder dan aan de kust. Ik kreeg een adresje van twee meisjes uit Santander. Na het zwemmen nog gekaart, maar daarna begon het vreselijk te regenen en wilden we er niet meer door. In de gezamenlijke kamer nog maar weer gekaart en een energiereep gegeten als avondmaaltijd. Paul probeerde nog chips te regelen, maar dat werd cola. In de nacht knallen van vuurwerk?, maar vooral van een geweldig onweer vlak boven ons met enorme regenbuien. Gelukkig lagen wij veilig in ons bedje. ‘sMorgens  was het opgeklaard en na het ontbijt begonnen we aan onze dertiende etappe van 14,1 km. Een Ier had al gezegd dat de primitivo Rock is en de Francès waar we nu mee samen lopen Disney. Veel pelgrims uit Engeland en Zuid Amerika en ook veel fietsers op dezelfde weg. Ook nog wel klimmetjes en afdalingen, waar meer mensen met knieproblemen achteruit lopen. Het landschap is evengoed mooi als je niet op de mensen let. Er zijn heel veel herbergen, barretjes en restaurantjes. Ook wij drinken een heerlijke cappuccino en een broodje met kaas uit deze streek op een terrasje. Wat je dan ziet langs lopen …..

Het laatste stuk moesten we een half uur lopen weg van onze Camino om bij ons hotel van vandaag te komen. Eindelijk weer rustig en afgelegen en heeeeeel mooi. De ligging, de inrichting en ik hoop straks ook het eten. We liggen heerlijk op een ligbedje uit te rusten en genieten van het uitzicht!

Nog twee dagen, ik snap er niets van.

liefs,

liesbeth

1. Ine:
    9 september 2023
    Het eind is in zicht. Gaat je vast lukken, gezien je relaxte verhalen. Sterkte met de laatste loodjes.
    Je kunt er trots op zijn.
  2. Gaston:
    9 september 2023
    Lieve Liesbeth en Paul, jammer dat jullie gisteren avond niet hebben kunnen genieten van de lekkere wijn en inktvis in Melide maar de regen kwam hier roet in het eten gooien, gelukkig hadden jullie nog wat energie bars en Cola en een fijn hotelletje. Gelukkig was vanmorgen de hemel opgeklaard en hebben jullie in prettige atmosferische omstandigheden de dertiende etappe gezwind kunnen afwerken. Geniet vanavond in jullie heel mooi hotelletje van een lekkere maaltijd en een lekker wijntje want dat hebben jullie verdiend.
  3. Rob:
    9 september 2023
    nog maar een piep eindje en dan is het avontuur voorbij.
    vergeet niet naar de pelgrimsmis te gaan. zo mooi.
    Geniet ervan.
  4. Erica:
    9 september 2023
    Allemaal mensen die hier iets van af weten, zo te lezen. Ik ben maar een leek en heb bewondering voor de deelnemers, woon wel in de buurt ven Houthem’s overnachtingsmogelijkheid, voor een evt schelp/stempel.De laatste loodjes nog en dan kun je het wandel traject afsluiten. Succes en tot morgen!
  5. Marlene Boons:
    9 september 2023
    Weer een mooi verhaal, de laatste loodjes komen eraan, geniet nog en geen twijfel, dit gaat lukken. Succes
  6. Harry Smeets:
    Way to go
  7. Mieke Meijers:
    10 september 2023
    Héél interessant allemaal Liesbeth❤👍 Jammer van de regen😶 Maar ja dat hoort er ook bij ! Nog héél véél succes voor de laatste dagen🍀🍀❤ Geniet er van 😍❤ Het is fijn dat jullie altijd een rustig hotel hebben waar jullie lekker kunnen relaxen😍❤😍 Véél plezier🤣😍❤
    Liefs Mieke
  8. 10 september 2023
    Succes met de laatste dagen ,gaat vast lukken
  9. Maria:
    10 september 2023
    Het landschap waar jullie lopen blijft mooi, aan de foto's te zien. Jullie genieten er ook van, dat is te lezen. Hoewel, er zullen ook lelijke dingen op je pad komen, maar daar maak je natuurlijk geen foto van...
    Sterkte en plezier met de laatste loodjes!