Laatste dag Oviedo

26 augustus 2023 - Oviedo, Spanje

Gisteravond de beloofde cider gedronken. Echt iedereen drinkt in alle gezellige cidreria’s alleen maar cider. Het regent zoveel in dit stuk van Spanje, dat er geen druiven groeien. Vandaar dat er van de vele appels cider wordt gemaakt. Je kunt niet per glas bestellen, maar altijd per fles. We liepen de cidreria in en het rook er een beetje zuur. Al snel begrepen we waarom. De ober komt met de fles en schenkt het glas vanaf een meter hoog klaterend in. Hij kijkt dan recht vooruit en niet naar het glas. Er zit dan maar een bodempje in het glas en daar drink je dan een flinke slok uit. We zagen sommige mensen daarna het glas gewoon leeg gooien op de vloer.

Vervolgens komt de ober weer langs en gooit wat nog in je glas ook weg en vult het steeds opnieuw. Het laatste blijft in de fles. Jong en oud zit gezellig aan tafeltjes met elkaar te kletsen en eet er alikruikjes  bij.  Het smaakt een beetje zurig, maar ik ben blij het gedronken te hebben.

Vanmorgen zijn we naar ons nieuwe hotel gegaan. Heel mooi en vooral bijzonder omdat er tussen de badkamer en de slaapkamer een raam is. Je ziet elkaar onder de douche!

Daarna hebben we het eerste stuk verkend van de start door de stad. Het staat allemaal heel goed aangegeven met schelpen en pijlen. We voelden ons net twee verkenners. Onze rugzakken staan ingepakt klaar en we hebben er zin in!
Benieuwd naar morgen,

liefs,

liesbeth

1. Lilian:
    Hoi Liesbeth,
    Bedankt voor wederom een leuk reisverhaal.
    Tja Cider lijkt mij ook echt niets voor jou!
    Als ik jou beschrijving van je nieuwe hotelkamer zie ? Weet niet of t zo leuk is je “ kamergenoot” ook te zien 🤪.
    Jou kennende maak je ook hier geen probleem van . Geniet nog van de laatste luxe voordat jullie aan de carmino beginnen . Ben benieuwd naar je volgend reisverslag !
  2. Annemie:
    26 augustus 2023
    Wat een gezellige dagen, maar morgen het echte werk!! Goede start en ben nieuwsgierig naar het verslag van jullie eerste etappe.
  3. Elly:
    Super Liesbeth mooi verhaal
  4. Harry Smeets:
    Go for it.
  5. Irma curfs:
    Heel veel succes morgen.
  6. Erica:
    26 augustus 2023
    Wens je veel wandelplezier en ‘n dosis geluk!
  7. Adri Luijpers:
    26 augustus 2023
    Veel wandel plezier en heel veel succes!
  8. Adri Luijpers:
    26 augustus 2023
    Veel wandel plezier en heel veel succes!
  9. Adri Luijpers:
    26 augustus 2023
    Veel wandelplezier en heel veel succes!
  10. Gaston:
    26 augustus 2023
    goede avond Liesbeth en Paul, ik wens jullie nog een fijne nachtrust toe, zodat jullie morgen fit en uitgerust de eerste etappe van de Primitivo vanuit Oviedo naar Santiago de compostela kunnen aanvangen.
    Veel succes en plezier!
  11. Mirèse en Paul:
    27 augustus 2023
    Gezien jouw verhalen en foto, s hebben jullie al heel wat nieuwe indrukken en ervaringen opgedaan. Morgen zetten jullie de 1e voetafdrukken op deze camino. Geneet mer volop. Zoe wie ste dat altied al deis. Dikke poen en veer genete vaan dien verhaole.
  12. Maria:
    27 augustus 2023
    De 'aanloop' naar jullie camino is al speciaal. Dat belooft wat voor de echte loop....
  13. Lucianne:
    27 augustus 2023
    Het echte werk gaat beginnen. Veel wandelplezier in de prachtige natuur. Geniet ervan
  14. Ben en Marij Jansen:
    27 augustus 2023
    Enkel een verkennende stap gezet op de route en het is nu al smullen van je verhalen! Veel plezier en fijn dat we kunnen meegenieten!
  15. Mieke Meijers:
    27 augustus 2023
    Wat apart dat ze een gedeelte van de Cider op de grond uitgieten! Ik zou het opdrinken🤣🥂 Héél véél succes en plezier morgen🍀👍❤🤣
  16. Gertrude.:
    Hoi Liesbeth
    Je hebt al een spannende tijd gehad voordat je aan het echte werk begint.
    bedankt voor de leuke verhalen, en veel succes en plezier.