Yess we did it!!

27 augustus 2023 - Grado, Spanje

We zitten nu op een terrasje in Grado te genieten van onze prestatie! 27 km berg op en af, afwisselend regen en zon. We kregen gisteravond laat pas onze documenten en om de tijd te doden hebben we gekaart. Geen bridge maar duizenden. We hadden alles klaargelegd aan spullen en waren om half acht klaar voor het ontbijt .

We hadden lunchpakket besteld en vertrokken om 8.40 in de stromende regen.

Het eerste stuk kenden we al en daar kwamen we al andere pelgrims tegen. Dat is het leuke van hetzelfde doel hebben. Je hebt snel contact, iedereen zegt Buen Camino, en je komt elkaar voortdurend weer tegen. Wij maakten kennis met mensen uit Santander, Italië en Argentinië . Het ging behoorlijk berg op en af, soms op asfalt, maar vaak ook niet gelukkig. De hele dag was het afwisselend zonnig en dan weer een flinke bui. Ik weet niet meer hoe vaak we de regenjas uit en aan gedaan hebben, maar lang leve de Bever!

Even had ik het moeilijk bij een klim, maar toen we lekker geluncht hadden ging het weer super . Ik verleid Paul met thee om af en toe te stoppen. Hij loopt het liefste in een ritme door, maar daarna vindt hij het ook fijn dat we even gerust hebben. We zagen prachtige koeien en een luidruchtige ezel en veel honden.
We liepen lang langs een mooie rivier en langs imponerende rotsen. Heel fijn.

Het laatste stukje tot Grado trok wat lang, maar we bereikten het marktplein, het einde van deze etappe. We moeten tot 18 u wachten op een taxi naar ons hotel, maar dat is geen straf, want we kijken op een groot scherm op een terras naar onze Max.
We zijn trots en tevreden, ondanks mijn kleine pijntjes hier en daar. Het was heel fijn lopen samen en ons motto is: “Als we het doen, doen we het goed!”

De weg stond goed aangegeven via schelpen en pijlen.

Ik verheug me straks op de douche en het eten en dan lekker slapen en morgen weer!

liefs,

liesbeth

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Steef:
    Trots op jullie!!!
  2. Annemie:
    27 augustus 2023
    Knap! Eerste dag in de rugzak!
  3. Marlene Boons:
    27 augustus 2023
    Jullie kunnen trots op jullie zelf zijn, wat een leuke reis
  4. Erica:
    27 augustus 2023
    Leuk om te lezen en zo de belevenissen “mee te maken”, voor komende dagen succes!
  5. Jose:
    Chapeau!👏👏
    Zo genieten wij met jullie mee, prachtige foto’s!
  6. Gaston:
    27 augustus 2023
    Lieve Liesbeth en Paul, Jullie hebben met succes de eerste etappe van 27 km met succes afgewerkt, dit geeft moed dat de rest van de Camino Primitivo vlot zal verlopen en dat jullie de juiste spirit hebben om de reis naar Santiago de Compostela met succes te volbrengen. Wel done! geniet nog met een cidertje.
  7. Rolf:
    27 augustus 2023
    Leuke verhalen de afgelopen dagen .de eerste dag zit er nu op . Goed hoor !!
    Voor morgen : zet ‘m op, hopelijk weinig ongemakken en wat droger weer
  8. Mientje Aendekerk:
    27 augustus 2023
    Geweldig, Liesbeth en Paul, dat jullie al de eerste etappe zo goed volbracht hebben!
    Ik wil jullie veel succes en ook plezier wensen met de volgende etappes!
    Bedankt voor de mooie foto's!
    Mientje
  9. Lucianne:
    27 km! Een hele prestatie. Goed van jullie. Succes en geniet
  10. Mirèse en Paul:
    28 augustus 2023
    Wat is ut sjoen bij uuch. . Ut is sjus ut paradies. Knap huur, 27 km en dat mèt flink stijge en dale , rege en zon . Mer eure fijne spirit leidt uuch euveral doorheen. Good zoe. Gruuts op uuch!
  11. Adri Luijpers:
    Knap gedaan.
    We blijven mee genieten.
  12. Caroline:
    Zo trots op jullie!! Toppers! Geniet van jullie avontuur. Veel liefs <3
  13. Els Erinkveld:
    28 augustus 2023
    Mooie start! Succes verder..groet Paul!!
  14. 28 augustus 2023
    Geweldig ik zie het voor me ,met het boek "de Canino "op de achtergrond