De reis naar Oviedo

24 augustus 2023 - Eijsden, Nederland

Zoals Gaston schreef, bracht hij ons in de vroege morgen naar Brussel. We hadden ruim de tijd om een “koffietje” te drinken op Zaventem. We vertrokken veel te laat en moesten in Madrid rennen om onze vlucht naar Oviedo te halen. Dat ging net goed, maar niet voor onze koffers. Die waren blijkbaar in Madrid achtergebleven. Het regelen van de papieren nam veel tijd in beslag en toen konden we de bus nemen naar het centrum van Oviedo. Een heel leuk en levendig plaatsje met veel restaurantjes, bars en cideria’s.  Cider is de drank van Asturië en je kunt alleen bestellen per fles . De ober schenkt dan een beetje in een glas, maar wel van een meter hoogte. We aten in zo’n cideria en bestelden entrecote op de steen. Toen bleek dat Paul moest koken aan tafel. Het smaakte heerlijk!

in het hotel waren we super snel klaar met uitpakken en klaarmaken voor de nacht. Onderweg nog tandenborstels gekocht en gebruik gemaakt van een zakje toilet spulletjes van het vliegtuig. Dit was dus de eerste uitdaging!

Gelukkig hebben we tot zondag de tijd om de koffers te krijgen, want dan beginnen we pas echt te lopen.