Wandeldag 11

7 september 2023 - Ferreira, Spanje

Lugo is echt de moeite waard om te bezoeken. Veel uit de tijd van de Romeinen, maar ook smalle mooie straatjes met allemaal bars en restaurantjes waar na 8 uur heel veel jongeren een wijntje of biertje drinken. De oudjes zitten op een bankje de hele tijd te kijken. Het hotel in het historisch centrum beviel super goed. We waren zo bij de kathedraal, het grote plein en de muur. Daar kun je op lopen en als beloning een mooi uitzicht op de stad.
We namen eerst een terrasje waar je nog bier wijn tapas en chips krijgt voor zes euro.

Later aten wij daar ook een lekker( wel toeristisch) menu , drie gangen en wijn inbegrepen voor 19 euro!

Overal zie je hier heksen in Galicië . Volgens de mevrouw bij het ontbijt beschermen ze de huizen en vertrekken.
Het bed was heerlijk, maar er begonnen om 00.15 mensen op straat te werken??????

Op tijd opgestaan en vol goede moed op weg, want er stond een etappe van 27 km op het programma, waarvan de  eerste  20 bergop. De Camino primitivo komt na Lugo samen met de Camino Francès. Het is drukker, commerciëler en veel over asfalt. Heel veel kilometers op of langs de asfaltweg  en vals plat. We zagen onderweg mooie eucalyptusbomen. Die zie je hier veel. Vanmorgen had ik wel heet water voor de thee gevraagd, maar de thee vergeten! Gelukkig stond er veel munt langs de weg en maakten we dus muntthee.
Toen we Lugo uitliepen gingen we door de poort en over de Romaanse brug over de rivier miño. De brug doet natuurlijk denken aan onze Servaasbrug. Overal zie je overblijfselen van de Romeinen, want we lopen op de oude Romaanse weg. Onderweg meer plekken waar automaten zijn met toilet en bars en herbergen. Het laatste stuk was gelukkig niet meer op het asfalt en soms door de bossen. Wij stopten in Ferreira in een landelijk hotelletje, waar helaas onze koffers niet waren , maar wel een overijverige eigenaar en bier ( sin alcohol) en vino blanco!
Nog vergeten vanmorgen nog in kerkje geweest, waar een man de wandelaars telde en. Roeg waar je vandaan komt. En Paul had een ei gepikt, het blije ei!
Tot morgen,

liefs,

liesbeth

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. 7 september 2023
    Prachtige foto's
  2. Gaston:
    7 september 2023
    Lieve Liesbeth en Paul, jullie zijn echte kanjers 27km dat is niet een hele trip! een van de langste tot nu toe. Doch nu zijn jullie echt doorgewinterde pelgrims die hier hun hand niet voor omdraaien. gelukkig hebben jullie muntblaadjes kunnen plukken onderweg en kunnen jullie vanavond weer een lekker dineetje vatten met een drankje zodat jullie weer de nodige energie voor morgen kunnen opdoen. Geniet nog van een fijne avond in Galicië.
  3. Erica:
    7 september 2023
    Weer een grote variëteit aan activiteiten, die jullie beleven. Ook mooie foto’s die wij te zien krijgen. Fijn om te lezen en te bekijken. Voor morgen het beste, Groet uit Valkenburg- Houthem.
  4. Maria:
    8 september 2023
    Elke dag is je verslag de moeite waard om te lezen! Fijn om jullie 'bedevaart' zo te kunnen volgen.
  5. Jose:
    8 september 2023
    Heerlijk om iedere dag jullie avonturen te lezen en foto’s te bewonderen.
    Succes morgen en genieten!
  6. Marly Caris:
    8 september 2023
    Heel mooi en fijn om jullie dagelijkse belevenissen te volgen. Iedere dag andere wandelomgeving en verblijfplaatsen!Gelukkig overal terrasjes!
    Chapeau Liesbeth en Paul! Succes met volgende!
  7. Mieke Meijers:
    8 september 2023
    Geweldige foto's👍❤ wat zijn jullie kanjers 27 km gelopen💪💪 Jullie komen in heel leuke en gezellige plaatsjes❤🌻👍🥂 lekker genieten😍🤣❤ Nog véél wandelplezier😍👍🌻🌞🌞
  8. Harry Smeets:
    Schitterend avontuur. Chapeau.