Wandeldag 10

6 september 2023 - Lugo, Spanje

Toen we in de oude badkamer gedoucht hadden met enig acrobatenwerk gingen we naar beneden en via nog een grote mooi ingerichte kamer en vis een bar naar het terras. Ik kreeg een hele fles wijn voor mij alleen. Een Rueda . Gaston zegt altijd: het leven is te kort om slechte wijn te drinken. De tweelingzussen Mariebel en Mariechute?doen samen het hotel. De tweede kookt en de eerste regelt zowat alles. Ze spreken alleen Spaans met veel handgebaren en geluiden en heel veel humor en hartelijkheid. Mariebel beloofde ons dat we nu het klimmen en dalen gehad hebben en sjoefff naar Lugo konden. We hebben heeeeerlijk gegeten. We waren de enige gasten in het hotel en werden echt verwend. Lekker geslapen en vanmorgen ontbeten en weer op weg, nadat we met twee kussen afscheid hadden genomen van de vriendelijke tweelingzussen.

Een heel ander landschap door gehuchtjes en bossen en op asfaltwegen. Ik wist dat we vandaag het magische nog 100 km bord naar Santiago moesten passeren en was vol verwachting. We hadden een etappe van zo’n 22 km.
Onderweg zagen we meerdere automaten voor fruit of drinken, maar ook een super leuke meid met stukken meloen en zelfgemaakte armbandjes en muziek. Ook zetten mensen gewoon water met bekertjes en appeltjes klaar voor de pelgrims .

Eindelijk kwamen we dan in Lugo en ook het 100km zuiltje. Lugo is een grote oude ommuurde stad en ons hotel is in het historische centrum. Heel leuke pleinen en straatjes met veel eettentjes. Het hotel is super mooi en vreemd aan de buitenkant, maar onze kamer en vooral badkamer is super deluxe. Paul wil niet meer onder de douche uit.

Wat onze spieren betreft: ik voel iedere morgen mijn kuiten als ik de trap af loop, maar tijdens het lopen niets. Ik neem voor we gaan lopen een ibobrufen en na vier uur nog één en dan heb ik nergens last van. Onze voeten verzorgen we iedere dag met crème en mijn kuiten met voltaren en de pelgrimwol voorkomt blaren waar enige druk zit.

We kwamen alleen een paar Spanjaarden tegen en de eerste Fransoos, die al in Nantes gestart was.
Nu gaan we Lugo verkennen !

liefs,

liesbeth

1. Maria:
    Lugo verkennen...
    De ronde omwalling doet denken aan Toledo, waar Jan en ik enige jaren geleden o.a. menig terrasje hebben bezocht.
    Veel plezier met de verkenning!
  2. Marlene Boons:
    6 september 2023
    Geweldig weer een prachtige dag🍀🍀
  3. Elly:
    Extra genieten. Proost!
  4. Annemie:
    6 september 2023
    Jullie stapelen ervaringen, kilometers, belevenissen, indrukken !
  5. Els Erinkveld:
    6 september 2023
    Wat een luxe pelgrimstocht!
    Zijn daar gradaties in..van heel luxe naar heel sober?😎
  6. Erica:
    6 september 2023
    Weer een leuk verhaal over 2ling zussen, lekkere wijn en divers medicijn. Nog ‘n 100 km en jullie komen in de richting. Wij kunnen genieten en jullie zorgen hiervoor! Succes morgen! Slaap ze!
  7. Gaston:
    6 september 2023
    Goede avond Lieve Liesbeth en Paul ik ben pas laat terug uit Zeist maar vind het weer een heel mooi verhaal van die tweelings-zussen die jullie verwend hebben gisteravond, zodat jullie vanmorgen uitgerust en vrolijk de tiende etappe naar Lugo hebben aangevat. Weerom mooie verhalen van mensen die onderweg de pelgrims, water en appeltjes geven. Proficiat met het bereiken van de mijlpaal nog 100km naar Santiago! Goed bezig met de hulp van voetverzorging en voltaren! Slaap wel om morgen weer opnieuw fris en fruitig aan de 11de etappe beginnen
  8. Mieke Meijers:
    7 september 2023
    Wat een leuk verhaal❤❤👍 Geweldig die twee lieve zussen❤❤ Lekker genieten van de luxe en....de wijn🍾🥂 Héérlijk 👌🌻👍 Nog héél véél plezier🤣😍😃 Geniet maar Lekker😍❤🌞🌞👍
  9. Lilian:
    7 september 2023
    Geweldig dit reisverhaal , lijkt een editie uit de “zussen” serie.
    Proficiat met bereiken van de mijlpaal. 🏅.
    Succes 🍀 met de laatste KM s.