Dag 3

29 augustus 2023 - Tineo, Spanje

Vanmorgen na een rustige nacht en lekker ontbijt vertrokken  we in de regen. Er was maar één bui, wel een lange. Je went eraan en de lucht is vol zuurstof, maar de paden zijn modderig en glad. De eerste vijf uur liepen we gestaag omhoog. Ik moet zeggen dat het steeds makkelijker gaat. Ik volg de tactiek van Paul: langzaam stap voor stap en een ritme komen en doorgaan. We komen sommige pelgrims steeds tegen zoals de moeder en dochter uit de Oekraïne . De arme dochter had blijkbaar pijn aan de voeten en liep op sandalen door de modder. Ze hadden ook geen regenjassen. Nat is nat.

Bij de eerste herberg zat een jongen uit Australië die bij het dalen omgezwikt was. Hij had veel pijn en baalde behoorlijk. We hebben hem nog wat ibuprofen gegeven, maar dit kan dus ook gebeuren.
We liepen door een mooi landschap met veel bossen en boerderijen en koeien.
Ook de lunch gebruikten we op een natte steen in de regen. Het smaakte prima!

Tenslotte bereikten we vrij makkelijk het mooie plekje Tineo, waar we een prachtig en luxueus hotel hebben. Onze vrienden uit Duitsland zaten met jongens uit Polen en Oostenrijk al op het terras. Vanavond kunnen we in het hotel eten en krijgen dan een speciaal pelgrim diner voor maar 15 euro.  Het kan alleen maar beter zijn dan gisteren. Ook mochten we beiden een enveloppe open maken van mijn zusje   Ceciel. Zo lief dag één een kaartje met lieve woorden en dag drie weer en er komen er nog meer.
We zijn in de morgen al nieuwsgierig en kijken er echt naar uit.

Oh ja het hotel is zo lekker luxueus dat ik in bad ben gegaan.
morgen meer,

liefs,

liesbeth

1. Elly:
    Super.
  2. Gaston:
    29 augustus 2023
    De derde etappe van de Primitivo is weer met succes afgewerkt, tevens lijkt het steeds beter te gaan. Fijn ook dat je regelmatig leuke andere pelgrims tegenkomt. Ik ben ook blij dat jullie weer een heel fijn hotel hebben zodat je ook goed kunt uitrusten voor de volgende etappe morgen met beter weer in het vooruitzicht. Geniet nog van een lekker etentje en een gezellige avond. Lieve Liesbeth en Paul jullie zijn goed! bezig.
  3. Marlene Boons:
    29 augustus 2023
    Knap al de hindernissen overbruggen en er veel plezier bij te hebben, smakelijk eten en lekker slapen🎩
  4. Annemie:
    29 augustus 2023
    Heerlijk jullie positiviteit. En ja, wat komen jullie veel moois tegen onderweg.
  5. Erica:
    29 augustus 2023
    Inderdaad, wat een belevenissen allemaal, prettig om te lezen en fijn dat jullie ook nog ‘n beetje luxe hebben, en morgen gezond er weer tegen aan!
  6. Lilian:
    30 augustus 2023
    Fijn dat je nog lekker in bad 🛁 kunt. Goed voor je spieren .
    Hopelijk krijgen jullie wat beter weer.
    Vraagje? Hoeveel tijd hebben jullie om de Camino te lopen ?
    Wens jullie nog veel mooie km‘s 🥾