Dag 4

30 augustus 2023 - Borres, Spanje

Het hotel gisteren was echt comfortabel met heerlijke bedden en luxueuze badkamer. Ook was er een sjieke patio met prachtig gedekte tafels. In de kelder sauna en wellness. Ook in de kelder speciaal slaap plekken voor pelgrims. Plekken voor de schoenen, regenjassen en kleine kamertjes met twee stapelbedden met gordijn ervoor. Ook was er een speciale eetzaal voor pelgrims met pelgrimdiner voor maar 16 euro inclusief wijn. Gelukkig hadden wij daarvoor gekozen, want het smaakte prima en we hadden fijne gesprekken met een jong koppel uit Canada. Daarna zagen we onze zuid Afrikaan die helemaal in zijn eentje op de patio had gegeten en ook nog minder lekker. Hij heet trouwens Daniël en heeft ons voor de rest van de avond vrijgehouden. Hij dronk zelf cognac en kreeg die geserveerd met een blok ijs. Hij neemt alles wat de Camino hem brengt en zoekt er een les in. Hij had gebaald van de regen en modder, maar het hielp tegen zijn trots. Ik werd er net trots van!

Vanmorgen vertrokken we om negen uur voor een voor ons doen korte wandeling van 14 km. Na een lange klim in de wolken arriveerden we in Camiello, onze slaapplek voor vandaag. We hadden net onze lunch onderweg gegeten, een broodje met kaas en veel vlees, toen we ineens moesten lunchen. Eigenlijk jammer, want het eten was heerlijk.
Zitten en eten! We kwamen veel mensen tegen die we al een keer ontmoet hadden zoals Katja en Tanja uit de Oekraïne en een aantal jonge en oude Duitsers.
Vanmorgen merkte ik voor het eerst spierpijn bij het naar beneden gaan van de trap. Ook tijdens het afdalen in het bos met gladde stenen was het uitkijken. Maar goed dat we dus een hele middag rust hebben.
Morgen hebben we onze spannendste tocht over een pas. De route de hospitales kun je alleen doen bij helder weer en dan nog is het heftig en kan het weer omslaan. Je moet op alles voorbereid zijn qua kleding en vooral eten en drinken. Iedereen wil dat, maar vindt het ook spannend.
Het weer is ineens veel beter. Langzaam maar zeker zagen we iets van de mooie omgeving. We zitten al best wel hoog en morgen nog veel hoger .
Vanavond dus zonder eten naar bed en dan aan het echte werk!

tot morgen,

liefs,

liesbeth

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lucianne:
    30 augustus 2023
    Heel veel succes hoog in de bergen. Pasje na pasje en niet het normale tempo. Wijze raad🤣 fijn dat je nu ook wat kan genieyen van de mooie omgeving. Leuk om je avonturen te volgen. Heb bewondering voor jullie
  2. Gaston:
    30 augustus 2023
    Lieve Liesbeth en Paul de vierde etappe naar Camiello was gelukkig wat korter, fijn zo want morgen wordt het spannend. Na een goede nachtrust, een beetje Voltaren aan de pijnlijke spieren en een stevig ontbijt, zijn jullie klaar om de moeilijkere vijfde etappe over een col aan te vatten. Gelukkig is het weer beter geworden en ik hoop dat het morgen ook zo is! Veel succes en plezier morgen
  3. Rolf:
    30 augustus 2023
    Zet ‘m op morgen . en neem het advies van Lucianne ter harte.
    Geniet van de mooie vergezichten daar boven.
    Fijne avond met al die nieuwe vrienden.
    Ik verheug me al op het volgende verhaal
  4. Adri Luijpers:
    30 augustus 2023
    Slaap lekker dan kun je er morgen weer fris tegenaan.
    En genieten!!!
  5. Annemie:
    30 augustus 2023
    Spannend morgen! Rust goed uit, doe rustig aan en geniet!
  6. Maria:
    30 augustus 2023
    Aan de foto's te zien genieten jullie inderdaad van de mooie omgeving. Zelfs in de mist is het er mooi.
    Jouw spieren zijn wel wat sportieve uitdagingen gewend, dus die zullen wel gewend raken aan de kilometers op en af. Intussen petje af voor jullie prestatie!
  7. Gertrude.:
    Hoi Liesbeth
    Veel sterkte daar boven in de bergen, jullie kunnen trots op jezelf zijn.
    Leuke verhalen hoor.
    groet.
  8. Erica:
    30 augustus 2023
    Het is bekend dat je tijdens de Camino tocht veel” internationale “ contacten treft, ook heb je verschillende soorten klimaat omstandig heden: nou voor morgen weer nieuwe avonturen, loop ze!
  9. Els Erinkveld:
    'Climb every mountain'..pompompom...