Lang niet zo gelachen

28 augustus 2023 - Salas, Spanje

Sorry dat ik jullie weer lastig val, maar dit was zo’n komische avond. Ik heb gehuild van het lachen. Ik had me dus zo verheugd op het echte pelgrims diner dat ons beloofd was, maar nee de keuken was dicht. Wij met ons kaartje en gepikte paraplu naar een cafeetje aan de overkant. Daar zaten twee Duitsers en een Zuid Afrikaan , die ook de Camino liepen. Gelukkig ontmoetten we hen, want de Zuid Afrikaan sliep ook in “ons” kasteel. Geen gespook Paul!
Toen we binnen kwamen kreeg Paul meteen de volle laag van de eigenaresse omdat hij zijn natte paraplu mee naar binnen durfde te nemen .  Het interieur was plastic fantastic met een indrukwekkende verzameling zakmessen. We konden niet kiezen tussen het eten en ook niet tussen de drank. Wijn ( een hele fles warme niet te drinken witte) of water.

Eerste  gang: spaghetti met volgens de Afrikaan aangelengde ketchup. Hij kreeg ze op zijn sodemieter omdat  hij het waagde zijn spaghetti te snijden met mes en vork, maar we hadden geen lepel????

Tweede gang: kalfsschnitzel ( geen smaak, wel groot) en frites. Paul kreeg ze weer ervan langs omdat hij zijn bestek wilde inleveren.
Derde gang: ijsje uit de diepvries en toen kreeg ik ze op mijn kop, omdat ik niet gegeten had.

Zo verschrikkelijk gelachen samen . Ik vroeg de Afrikaan nog of het gesmaakt had en hij zei: “ Ik kan nie lieg nie”.

Dit is ook Camino !

Tenslotte gingen we naar ons kasteel en rende een Spanjaard achter Paul aan, want Paul had zijn paraplu meegenomen!!!

Heerlijke avond ( niet het eten)

liefs,

liesbeth

1. Marianne:
    Geweldig!😂
  2. Paul Crombach:
    28 augustus 2023
    Ook de lachspieren had je moeten trainen!
  3. Gaston:
    Nogmaals goede avond Lieve Liesbeth en Paul
    Ik had mijn reactie reeds geplaatst maar zie het nog niet terug, geen erg want ik had nog vergeten te reageren op die stier die in de weg liep want gelukkig had jij geen rode kleding want dat is gevaarlijk in Spanje met die stieren. Ik begrijp dat het eten niet zo lekker was want de zuid afrikaan antwoorde kan nie lieg nie. Gelukkig hebben jullie fijn gelachen en kunnen nu lekker gaan slapen als kasteel heer en vrouw klaar om morgen de derde etappe van de primitive aan te vatten.
  4. Gaston:
    Goede avond Lieve Liesbeth en Paul
    ik had al gereageerd op je vorige verhaal maar ik zie dat dit verhaal niet geplaatst is. Daarom reageer ik nog even op die stier waar jullie gelukkig geen last van hebben gehad want jij had geen rode kleren aan en in Spanje reageren stieren altijd boos op iets rood. Wel fijn dat jullie nog hebben fijn kunnen lachen ook al was het eten niet zo lekker vermits die zuid afrikaan terecht antwoorde met ik kan nie lieg nie. In elk geval jullie kunnen nu fijn gaan slapen als kasteel heer en vrouw om dan morgen lekker uitgerust aan de derde etappe van de primitivo to beginnen
  5. Lucianne:
    28 augustus 2023
    Heerlijk. Kan het me helemaal voorstellen
  6. Ria:
    28 augustus 2023
    Wat ‘n heerlijk verhaal dit, geweldig om allemaal mee te maken toch👍, succes morgen met de volgende etappe🏃🏻‍♀️🏃
  7. Jose:
    Geweldig wat een avond!
    Liesbeth hij heette toch niet Antonio?☺️
  8. Maria:
    28 augustus 2023
    Jullie zijn avonturiers die overal het mooie van inzien. En dan met zoveel hellende kilometers in de benen! Knap, hoor.
  9. Lilian:
    Hoi Liesbeth en Paul,
    Ik heb gisteren niet gereageerd maar lees lachend jouw eet belevenis.
    Jullie hebben nog wel wat km s voor de boeg.
    Lijkt mij een geweldige ervaring om de camino te lopen.
    Ik hoop voor jullie dat t weer ook blijft meewerken.
    Verheug me al op je reisverhaal van vandaag.
  10. Elly:
    29 augustus 2023
    Lachen is een goed medicijn. Dat beheers je gelukkig ook zonder “limoncello”. Vandaag weer de andere spieren. Veel wandel plezier.
  11. Mieke Meijers:
    29 augustus 2023
    ha...ha...🤣 Wat een komisch verhaal !!! Jullie hebben het super leuk😂 Geniet er maar van😍 En....héél véél succes morgen 🍀🍀
  12. Rolf:
    Geweldig etentje !! 😂