Dag 5

31 augustus 2023 - Berducedo, Spanje

Kennen jullie de mop van die twee die de hospitales gingen doen? ……ze gingen niet!

We hadden ons zo verheugd en goed voorbereid. Om negen uur naar bed, alles klaar gelegd, voor het eerst schone sokken en t- shirt. ( echt waar, geweldig spul die merino wol). Genoeg eten en drinken voor de hele dag en super opgewonden.

Toen misten we de goede afslag en liepen de ( ook mooie en zeker moeilijke) route die als alternatief is voor de hospitales bij slecht weer. Het was prachtig weer!!! 28 tot 30 graden, maar niet te warm en helder.

We kwamen er na 11/2 uur achter en konden dus niet terug. Na een paar keer heel hard K. U. T schreeuwen besloten we er het beste van te maken en naar positieve zaken te zoeken.
Het was heel rustig ( een pelgrim gezien) de route was moeilijker en langer ( we klommen veel meer, maar kwamen niet zo hoog)  en we ontmoetten de mensen weer bijna op het hoogste punt met werkelijk prachtige uitzichten. Daarna was de weg nog steeds mooi, maar erg lang. We hebben bijna tien uur gelopen en veel meer km’s dan nodig. De weg was prachtig langs en over een beekje, maar ook heel veel smalle steile en stenige weggetjes waar ik achter de schone rode sokken van Paul liep. In het dorp aangekomen dronken we gelijk iets op een terrasje . Ik meteen teut, maar niet erg, want Paul is Ciel gewend.
Toen moesten we nog 200 m bergop naar een echt prachtig hotel. Mooi uitzicht en prachtige kamer. We hebben kamer 1, de invalidenkamer. Ik weet niet of ze dat aan ons zag . In de tuin zat Daniël de Zuid Afrikaan, die wij nu vrij moeten houden breng ik bang.
Op het laatste stuk, waar de wegen eeer samen kwamen waren ook Spanjaarden uit Madrid. Heel leuke jonge mensen en verder veel Duitsers.
Zo dadelijk lekker eten en uit rusten,

tot morgen,

liefs,

liesbeth

1. Elly:
    31 augustus 2023
    Mooi verhaal zeg. Ja zo kan het ook (ver) lopen.
    Rust ze en morgen weer verder.
  2. Adri Luijpers:
    31 augustus 2023
    Je hebt je rust wel verdient maar zo te lezen heb je toch genoten en veel gezien.
    Hoop dat je het morgen wat rustiger aan kunt doen.
  3. Annemie:
    31 augustus 2023
    Mooie foto’s, mooi verhaal en ik snap het KUT- woord heel goed. Maar wat een prestatie: bijna 10 uur lopen.
  4. Gaston:
    31 augustus 2023
    Lieve Liesbeth en Paul, ik heb veel respect voor jullie want de vijfde etappe was al als zwaar en moeilijk aangekondigd en jullie hebben er nog een extra groot schepje bijgedaan. Dat verdient een extra stempel in jullie Pelgrims paspoort. Geniet van het lekkere eten in het hotel en van een verdiende nachtrust. Veel succes en plezier morgen, want dat zal een stuk makkelijker gaan.
  5. Annelies:
    31 augustus 2023
    Heel knap hoor toch positief en genieten van het wandelen al was het een beetje te ver en anders dan gedacht. Het is wel dubbel genieten na aankomst. Wat een conditie ! Jullie halen het eindje wel.
  6. Erica:
    31 augustus 2023
    Oh, Liesbeth, wat erg, maar met jouw positieve instelling er toch maar weer het beste ervan gemaakt, (je kunt niet anders).
    10 uur lopen geweldig! Voor morgen iets minder lang en zwaar, succes ermee!
  7. Marlene Boons:
    31 augustus 2023
    Petje af, morgen meer succes
  8. Maria:
    31 augustus 2023
    Was misschien de verkeerde, maar aan de foto's te zien wel de mooiste route!
    Lekker uitrusten en volle gaas verder morgen...
  9. Lucianne:
    31 augustus 2023
    Jeetje 10 uur lopen wat een prestatie! Maar schitterende foto’s, geniet met jullie mee van de prachtige tocht. Hopelijk morgen niet teveel spierpijn. Succes
  10. Ine:
    1 september 2023
    Geweldig zeg, zo lang lopen en dat met die temperatuur. Petje af. Hopelijk morgen weer wat korter. Succes !!!
  11. Jose:
    1 september 2023
    10 uur lopen! Wat een prestatie Liesbeth en natuurlijk ook Paul!
    De uitzichten op de foto’s zijn prachtig, wij genieten ook mee!
  12. Lilian:
    1 september 2023
    Goh wat spijtig dat jullie de afslag gemist hebben, maar wat een prestatie om door te gaan en 10 uur te lopen . Jullie kunnen blij zijn dat t weer goed was , wie weet hoe lang jullie er anders over hadden gelopen. En als je schrijft over Daniel de zuid afrikaan …. Is t net of we weer voor een spannende bladzijde van een volgend hoofdstuk 📖 staan 😃. Ben benieuwd wat het volgend hoofdstuk ons brengt.
    Veel liefs .
  13. Mieke Meijers:
    1 september 2023
    Geweldige foto's👍❤🌞🌞🌞 strak blauwe lucht🌞 Prachtige tocht zo te zien👍 Fijn dat jullie zo positief blijven🤣❤👍 Geniet maar lekker en véél wandelplezier😂😍😃❤👍🍀
  14. 1 september 2023
    Geweldige prestatie