Dag 6

1 september 2023 - Grandas de Salime, Spanje

Gisteren avond lekker gegeten in ons hotel, wel in de bijkeuken, want de eetzaal was vol. Daniël uit Zuid Afrika zag er niet goed uit. Hij had zeer aan zijn been, maar kwam nog even bij ons zitten. Wij zetten de wekker vroeg, want er werd later op de dag regen voorspeld. De mevrouw van het hotel was nogal nors en niet gastvrij en het ontbijt was magertjes.
We vertrokken om negen uur en hadden gelukkig geen last van de lange dag ervoor ( misschien wel een beetje van de wijn).  Ik durf het bijna niet te zeggen, maar we liepen bijna verkeerd. Gelukkig riepen onze vrienden uit Madrid ons terug.
We zagen al snel een restaurantje waar we broodjes konden kopen en natuurlijk een stempel halen. Bovenop een berg zagen we windmolens en volgens de beschrijving moesten we daar naar toe. Ze leken zo ver weg, en dan ineens ben je er toch . Vervolgens moesten we 1000m omlaag naar een stuwmeer, dat we voortdurend prachtig zagen liggen. Ik had het meeste tegen het dalen opgekeken, maar dat viel dus mee. Zonder stokken gaat het niet. We zien best veel jonge mensen, die problemen hebben met hun knie of been en het toch iedere dag weer proberen. Paul had zijn goede daad van de dag al gedaan door een jongen ibuprofen te geven. Hij was heel blij.
Het laatste stuk moesten we lang langs de weg omhoog over de Dam en dan nog verder omhoog. We zagen een hotelletje met een terrasje en dronken daar wat en kregen een stempel. Toen moesten we nog zes km verder stijgen tot we tenslotte in Grandas de Salime waren en er onze Zuid Afrikaan weer troffen en het leuke stel uit Canada. Beregezellig totdat we erachter kwamen dat ons hotel zes km terug lag n.b. waar we wat gedronken hadden! Met de taxi terug en daar stonden ook onze koffers. Niet veel luxe maar wel alles erop en eraan. Hier blijven we dus twee nachten terwijl hier wel uitzicht op het meer is, maar verder niets. Lekker lezen en luieren dan maar, want het gaat toch de hele dag regenen morgen.
We zien hier nog kalfjes die bij de moeder drinken en verder veel zwaluwen ( gelukkig) en salamanders en een enkele adder. Er moeten ook beren en wilde zwijnen zijn, maar die hebben we nog niet gezien.
Na een weer te lange wandeling rust voor de voetjes en beentjes.

liefs,

liesbeth

1. Marlene Boons:
    1 september 2023
    Mooi, hoe je al verhalen schrijft, veel succes en neem de rust groetjes
  2. Annemie:
    1 september 2023
    Fijn zo’n rustdag morgen.
  3. Lilian:
    1 september 2023
    🤪toch weer die Zuid-Afrikaan ! Is toch n rode draad in jouw reisverhaal.
    Geniet ondertussen van de rust . Wel jammer dat jullie niet doorkunnen.
    Maak je wel nog een reisverslag van jullie rustdag?
    Verheug mij al op t volgende hoofdstuk 😃.
  4. Maria:
    1 september 2023
    Beentjes hoog houden en lezen maar…
  5. Gaston:
    1 september 2023
    Lieve Liesbeth en Paul gefeliciteerd!, jullie hebben met succes de zesde etappe gelopen en hebben nu een verdiende rustdag. Geniet ook van deze dag en laat de voeten en de benen wat rusten, zodat jullie de rest van de reis naar Santiago de Compostela kunnen vervolgen.
  6. Erica:
    1 september 2023
    Wat een mooie (ruwe) wandel wegen met stuwmeer, stempels, eten en drinken komen ook goed terecht, zo te lezen, voor morgen een prettige rustdag! Hopelijk geen beren op de weg, haha.
  7. Mieke Meijers:
    2 september 2023
    Weer een geweldige dag hè Liesbeth🌞😍👍 Lekker een dagje relaxen ❤😃😍 Geniet maar lekker 🌞👍❤ en....nog véél wandelplezier👍Liefs Mieke
  8. Els Erinkveld:
    Je bent wel eerlijk met bekentenissen.....pas op...geen foute 3e afslag
    .😟........groet Paul van mij.🎶🎶
  9. Ben en Marij Jansen:
    2 september 2023
    Zo Liesbeth, niet gedacht dat je zo'n moeite zou hebben om op het rechte pad te blijven... Geniet van je rustdag, al regent het en moet je misschien een wasje doen. We genieten van je verhalen en ook van het mooie eenzame landschap waar jullie doorheen trekken.We bewonderen jullie prestatie en wensen jullie een voorspoedig vervolg.