Dag 7

3 september 2023 - A Fonsagrada, Spanje

Gisteren hebben we een rustdag gehad. Het hotelletje was prima en de mensen zeer vriendelijk. De ligging was ook heel mooi met uitzicht op het meer. Verder was er niets. Om naar het dichtstbijzijnde plaatsje te gaan( waar wij per ongeluk al waren geweest  )zouden we weer die 6 km moeten klimmen. Dat niet dus. We konden de was afgeven en na het heerlijke eten was die al klaar!

Onze sokken en t- shirts van merino wil wasten we zelf en dat was maar goed ook, want een verdwaalde sok van mij is nu goed voor de kleinkinderen.

We hebben gelegen, gelezen, gekaart, gelegen…. En misschien is het goed voor onze spieren geweest, maar we voelden ons een beetje gestraft en waren zo blij dat we vanochtend weer mochten!

Een flinke wandeling van zes uur met veel klimmen door een prachtig landschap. We hebben Asturië verlaten en zijn nu in Galicië . Het lijkt minder hoog en meer heuvels en heel uitgestrekt en haast onbewoond. We moesten weer een pas over in het begin en de laatste klim naar het plaatsje Fonsagrada was heel pittig! We waren kletsnat, maar heel tevreden en blij. Tot slot heeft Paul de koffers nog twee verdiepingen hoog gesjouwd. Respect!

We kwamen wel mensen tegen, maar de bekende groep is nu natuurlijk verder.
Straks lekker eten en morgen mogen we weer!

liefs,

liesbeth

1. Gaston:
    3 september 2023
    Lieve Liesbeth en Paul, het lijkt wel dat jullie echt goed geoefend hebben voor de start van de Primitivo, want het gaat jullie kennelijk goed af. Nu maar eerst een lekker restaurantje vinden om weer op krachten te komen en dan fijn uitrusten vannacht, om weer klaar te zijn voor de achtste etappe en gelijktijdig genieten van het mooie Galicië!
  2. Annemie:
    3 september 2023
    Verheug me iedere dag op jouw verslag en heb het gisteren echt gemist! Op naar de volgende etappe.Annemie
  3. Erica:
    3 september 2023
    Weer een mooie wandeling en leuke foto’s,
    Fijn om te zien, hier kijken we vanavond naar een live uitzending van: Dagboek van n herdershond, ook zo’n beetje een katholiek “gebeuren”.
  4. Ben en Marij Jansen:
    4 september 2023
    Leuk, die reactie van " nu mogen we weer lopen." Herkenbaar, je komt in een heel fijn ritme en je wereld is heel elementair en overzichtelijk. Geniet verder!
  5. Maria:
    4 september 2023
    Fijn dat jullie accu weer is opgeladen. Óp naar meer mooie verhalen en foto's!
  6. Lilian:
    4 september 2023
    Fijn weer een nieuw verslag, wat heb ik dat gemist.
    Super dat jullie zo veel energie en zo weinig ( of eigenlijk geen) spier problemen hebben . Wat Gaston ook al opgemerkt heeft jullie hebben toch goed getraind 👍.
    Veel succes vandaag en hopelijk blijft het weer jullie ook goed gezind.
  7. Marly Caris:
    4 september 2023
    Magnifieke foto's, geven geweldige inkijk in jullie wandel belevenissen. Al 7 dagen om op terug te kijken!
    Met genoeg verrassingen. Gelukkig met jouw "slaapmatje" Paul weer in wandelritme!
    Genieten van iedere dag lukt heel goed, zeker met jouw positieve instelling!
    Heel veel wandelplezier voor jou en ook voor Paul met genoeg speciale momenten, die iedere dag weer uniek zullen zijn!
    Leuk om te volgen!Succes!!!
  8. Mieke Meijers:
    4 september 2023
    Prachtige foto's❤👍 Fijn zo'n rustdag❤👍😍 En nu weer héérlijk wandelen❤👍 Geniet ervan en..
    héél véél plezier🤣🌞❤👍
    Liefs Mieke
  9. Mirèse en Paul:
    4 september 2023
    Fantastisch om een inkijk in jullie belevenissen te hebben. Ik moet vooral lachen als er iets " mis" gaat en hoe jij daar op z.n Liesbeth,s op reageert en meteen in de positief-modus schiet. Bij jou heeft elk nadeel een voordeel!
    De landschappen zijn ontzettend mooi .
    Zo moet het paradijs uitzien.
    Ook jullie sociale, mentale, psychologische en ehbo- vaardigheden worden aangesproken . Wat zullen jullie camino- genoten blij zijn met jullie lieve hulp. En andersom ook. Mekaar verder " op weg helpen". Sjoen! Bin gruuts op uuch.