Wandeldag 9

5 september 2023 - Castroverde, Spanje

Gisteravond hebben we gevierd dat we over de helft waren, zowel wat wandeldagen betreft als kilometers tot Santiago. Heerlijk gegeten in pulperia, maar niet het pelgrimmenu gekozen met inktvis. Op tijd gaan slapen en weer een heerlijk ontbijt gehad van de lieve meneer. De taxi bracht ons naar het punt waar we gisteren gebleven waren en vandaag was het een prachtige afwisselende etappe. Veel lange en ook steile hellingen en ook prachtige stukken door het bos. Het loopt het fijnste op dennennaalden. Ook stukken met een hele lange weg voor ons met prachtig uitzicht. Gepicknickt op mooi plaatsje , waar Paul stiekem fotografeert waar ik een sanitaire stop maak. Moet ook gebeuren!

We kwamen door mooie oude dorpjes, waar de tijd stil lijkt te staan en maakten een extra lus om een oud kerkje te zien . (Was dicht) je ziet hier typische gebouwtjes op palen waar hooi in bewaard wordt.
We zagen  weinig andere pelgrims , alleen een paar Duitsers. Eentje had de camino Frances gelopen en liep nu de primitivo terug.
Uiteindelijk na zes uur lopen en 22 km in de benen kwamen we een beetje moe aan in Castroverde. Lekker wijntje op het terrasje en binnen zaten zoals overal allemaal mannetjes te drinken.
Daar belden we naar ons hotelletje van vanavond en een super leuke oudere dame kwam ons ophalen. Ze lette niet op de weg, maar zo vriendelijk net als haar zus die ons ook welkom heette.
Een prachtige hoeve, beetje donker maar zo mooi en oud ingericht. Zelfs de stopcontacten zijn nog van bakeliet. We voelen ons er heel happy en verheugen  ons op het eten.
Morgen naar Lugo!

liefs ,

liesbeth

1. Elly:
    Waauw. Een beleving.
  2. Jose:
    5 september 2023
    Wat een avontuur met zoveel belevenissen!
    Respect voor jullie👏👏
  3. Annelies:
    5 september 2023
    En ik verheug me op elke nieuwe aflevering.
  4. Annemie:
    5 september 2023
    Jullie genieten, maar ik ook.
  5. Gaston:
    5 september 2023
    Lieven Liesbeth en Paul, 22 km is niet niks, maar de schoonheid van het landschap maakt van de zes uur wandelen toch een aangename ervaring. Zo is elke dag in de Primitivo toch weer anders. Vanavond weer in een gezellig hotelletje en dan lekker eten met een lekker drankje maakt de dag af, het klinkt bijna als vakantie. Ik wens jullie ook nadien een goede nachtrust om er morgen weer goed tegenaan te gaan.
  6. 5 september 2023
    Respect
  7. Marlene Boons:
    Prachtig, wat een avontuur 🎁
  8. Erica:
    5 september 2023
    Hallo, weer een mooie dag, zo te zien, 22 km lopen is best heftig maar jij kunt dat , idd respect. Voor morgen, na een goede nachtrust, er weer tegen aan! Succes!
  9. Esther:
    5 september 2023
    Wat een mooie uitzichten en (inktvis)avonturen. Goed bezig!
  10. Mieke Meijers:
    6 september 2023
    Heerlijk toch om zo te genieten🤣❤👍 Allemaal zo afwisselend en die prachtige natuur🌞👍❤ Nog héél véél wandelplezier👍🌞❤
    Liefs Mieke
  11. Ria:
    6 september 2023
    Heerlijk om elke dag weer te lezen Liesbeth, en prachtige foto’s, die maken het verhaal nog mooier👍
  12. Els Erinkveld:
    Gewoon dooorgaan...doorgaan...💕Groet aan Paul..😘
  13. Maria:
    6 september 2023
    Fijn dat het jullie nu allemaal meezit! Het weer, landschap, eten, slapen.
    Ik lees niks over spierpijn, dus die hebben jullie al overwonnen. Weer prachtige foto's, maar volgens mij is er een verkeerde dame tijdens de sanitaire stop tussen gefloept. Ze draagt ook een beige hoedje, maar meer kilo's dan jij!
  14. Adri Luijpers:
    Je bent een bikkel!
    Je blijft positief en je kunt ervan genieten
    en wij genieten mee.
  15. Odette:
    6 september 2023
    Zo te lezen genieten jullie met volle teugen van deze prachtige wandeltocht. Behoorlijk pittig dat lees ik tussen de regels door. Knap hoor. En dan beloond worden met die mooie plaatjes. Je zou er zo naartoe willen. Je ruikt en hoort en proeft de natuur bij de beelden. Nog een hele fijne beleving en veel plezier bij het tweede deel van jullie tocht.🦋🍀🙏🏻